Uitdaging

Marketingactiviteiten in de ICT-branche worden grotendeels gesponsord door de leveranciers. Tech Data helpt centrale marketingcampagnes van leveranciers te combineren met lokale acties van resellers. Sixtyseven werd door ICT bedrijf Tech Data gevraagd een innovatieve oplossing te bieden voor deze gedegen benadering.

Aanpak

MOM’s ChannelOne applicatie, een eigen ontwikkeling van Sixtyseven, werd voorTech Data op maat vervaardigd. Deze applicatie maakt het voor resellers van Tech Data mogelijk marketingactiviteiten te ontplooien via internet. Via het systeem kunnen zij hun aanbiedingen in een professionele vormgeving gieten, voor zowel print als emailacties. Hiervoor zijn neutrale uitingen beschikbaar met koppelingen naar een database met het leveringsprogramma van Tech Data. De resellers kunnen de uitingen op vele onderdelen aanpassen. Het drukwerk wordt digitaal, volledig gepersonaliseerd en in precies de juiste hoeveelheden gedrukt. Een actie kost de reseller nog maar 5 minuten van zijn tijd.

Resultaat

Binnen een jaar maakten ongeveer 600 resellers al gebruik van het systeem. Ook het aantal participerende leveranciers is gestegen naar 15.
Deze applicatie vergroot nog meer de voorsprong van Tech Data in de markt. En genereert een schat aan marketinginformatie.



Bel mij Contact formulier


terug naar cases overzicht