Autodesk komt elk jaar met een nieuwe versie van haar topproduct AutoCAD. Tot voor kort werden alle nieuwe en reeds bestaande promotiematerialen door elke locale vestiging apart besteld bij het hoofdkantoor in Zweden en van daaruit verstuurd. Een arbeidintensief en duur proces. Autodesk maakt sinds 2007 gebruik van MOM. Het resultaat: kortere time-to-market, minder kosten en vooral meer gebruik door de landen!

De Team Manager Worldwide Marketing verklaart dat er besloten is om voor alle promotiematerialen print-on demand in te zetten. Hun hoofdproduct AutoCAD met alle modules is continu in ontwikkeling. Het was altijd een heel karwei om de actuele versies van het promotiemateriaal en documentatie in verschillende talen op tijd bij de verschillende wederverkopers te krijgen. Door de implementatie van MOM zijn alle documentatie, advertenties, mailings en brochures nu on-line op maat beschikbaar en eenvoudig door elke vestiging, maar ook de lokale distributeurs en resellers, op de eigen markt af te stemmen. Met één druk op de knop wordt alles in de juiste vorm, taal en benodigde oplage in het land van bestelling ter plaatste gedrukt. Lokale vestigingen kunnen zo heel eenvoudig sneller en pro-actiever optreden in eigen markt, terwijl toch de kwaliteit van de communicatie gegarandeerd blijft.

Buiten de MOM software en kennis en expertise binnen Sixtyseven wordt gebruik gemaakt van het International Print Network,een grote groep speciaal door MOM geselecteerde digitale en offsetdrukkers in geheel Europa en diverse landen daarbuiten. De belangrijkste voordelen van het IPN is dat lokaal wordt geproduceerd tegen lokale marktarieven, met een korte timeto-market en lage verzendkosten. Door centrale aansturing ontstaan er geen verschillen tussen uitingen die in Zuid Italië of in Zweden worden geproduceerd. De back office applicatie zorgt ervoor dat de juiste drukker automatisch wordt aangestuurd en de uiteindelijke klant continu inzicht heeft in de status van zijn drukorder. Elke gebruiker, landenvestiging, distributeur of reseller heeft, afhankelijk van hun autorisatie niveau en het doel waarvoor een uiting wordt ingezet, verschillende foto’s, kopregels en teksten beschikbaar en er is ruimte voor local branding. Dit alles echter binnen de huisstijlregels en vaste stramienen. Het gevolg is heldere eenduidige communicatie met altijd de duidelijk herkenbare look and feel van Autodesk, welke door elke gebruiker op iedere gewenst moment naar eigen inzicht samengesteld en besteld kan worden.

Partners kunnen desgewenst via creditcard afrekenen. Voor de eigen landenvestigingen is een koppeling met Ariba (procurement software) gemaakt. Dus naast snelle en kostenefficiënte verspreiding is er nooit meer discussie over budgetten.



Bel mij Contact formulier


terug naar nieuws overzicht