Uitdaging

Het RDC Datacentrum beschikt over de NAW-gegevens van alle Nederlandse autokentekens. Om de verkoop van deze bestanden te stimuleren werd Sixtyseven gevraagd een applicatie te ontwikkelen waarmee automobielbedrijven hun aanbod kunnen promoten.

Aanpak

Sixtyseven ontwikkelde een MOMapplicatie en een speciale website. Via deze site selecteert de dealer de gewenste adressen op basis van huidige auto, leeftijd en hoe lang de auto op naam staat. Vervolgens kiest hij een van de verschillende (neutrale en merk-) stramienen om hiermee een direct-mailer te maken met zijn aanbod en natuurlijk eigen logo en NAW-gegevens. Sixtyseven zorgt voor het actualiseren van de uitingen in het systeem. Daarnaast heeft de strategische partner van Sixtyseven, i-motive, een verkoopteam ingezet om de acceptatie in de markt te versnellen.

Resultaat

RDC kan meer omzet genereren doordat autodealers de bestanden veel beter benutten en meer respons krijgen. De individuele autobezitter ontvangt het heldere, professionele materiaal waar hij recht op heeft. Het lijkt simpel, maar je moet er wel eerst opkomen, en het dan ook nog kunnen ontwikkelen. In tegenstelling tot veel traditionele CRM trajecten kan waardevolle klantinformatie ingezet worden voor de executie van succesvolle marketingacties.



Bel mij Contact formulier


terug naar cases overzicht