Menzis verkoopt collectieve zorgverzekeringen onder meer via tussenpersonen. Het verkoopkanaal bestaat dus uit Menzis, de tussenpersoon, de werkgever én de werknemers. Uitdaging was de boodschap over deze schakels niet in kracht te laten afnemen, maar zelfs te versterken.

Allereerst is gebruik gemaakt van MenzisConnect, een internet portal op basis van de Sixtyseven ChannelOne module. Hier zijn door tussenpersonen volledige campagnes met mailpacks, follow-up, e-mail marketing te vinden, aan te passen, te personaliseren én te versturen. Vorm, kleur en tekstgebruik aan de hand van de tussenpersoon, logo en premieberekeningen afhankelijk van werkgever.

Ook is gebruik gemaakt van de kracht van communicatie tussen medewerkers onderling. Door collectieve deelname ook collectief te belonen, wordt collectieve inspanning aangemoedigd. Hiervoor zijn een internetsite, posters en flyers ontwikkeld. Ook natuurlijk per tussenpersoon en werkgever volledig op maat te maken. Door het gebruiksgemak en toegankelijkheid was de deelname door tussenpersonen overweldigend. Doordat de campagne ook eigendom van de tussenpersoon is, is de betrokkenheid vele malen hoger.

Concept, ontwerp, productie en logistiek is compleet door Sixtyseven gerealiseerd.



Bel mij Contact formulier


terug naar cases overzicht